lördag 13 juni 2009








Äntligen har det slutat regna... Det har för tusan öst ner i 3 dygn, vi skulle kanske köpt en skuta istället...
Nu är vi nästan klara med vår veranda, det blir skurning av golv imorgon och sen är det bara att inreda, har redan införskaffat ett matbod, det var loppis på kolonin och där hittade jag ett bord som jag fick för 35 kr.
Camilla kom förbi med en fin fasadflagga som nu hänger på huset.
Tack kära Camilla.

Jag är lite orolig för min odling, glömde märka ut raderna och nu är det ganska så svårt att se vad som är grödor och vad som är ogräs... Nåväl vi får hoppas att det blir något att skörda iallafall.

Såg lite på Tinas Trädgård om hur man ska få sig en harmonisk trädgård, då ska man bla införskaffa sig en vindflöjtel, gärna en i bambu. Vi hade sån tur att det hängde en sådan i huset som jag hängde ut. Så nu är vi harmoniska...
Harmonisk blir man iallafall av att titta på den otroligt vackra caprifol som klättrar på en av verandans fönsterpartier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar