onsdag 21 juli 2010

Semesterfirande grannar...

de kan bli ganska så jobbiga...när de tvunget ska spela på högsta volym...med fönsterna öppna...vaknade 5 i natt...och då höll de fortfarande på...försökte med att somna om men lönlöst...så här sitter jag nu trött som ett pensionärshem...och lite smått irriterad...

men så kommer jag ihåg att jag har inte varit mycket bättre själv...i och för sig många många år sedan när jag nyligen flyttat hemifrån...då spelade jag oxå för grannarna...

engång på en efterfest...(man skulle alltid ha efterfest på den tiden)...spelade jag så högt att polisen kom...helt plötsligt stod 2 poliser i min lägenhet...hade inte hört att de bankade på dörren...varav jag sturskade upp mig och sa:

Så här kan ni inte bara göra...kliva in i lägeheter hur som helst...
min pappa är faktiskt polis...vakthavande så det så!!!...

Polisen svarade: Jo det vet vi lilla Mia...det är din pappa som skickat hit oss...

Ridå Ner!!!

Om jag skämdes...jo det ska jag erkänna att jag gjorde...

Tillråga på allt så började jag vid detta tillfälle att jobba på häktet och då träffade jag på dessa poliser igen...skämdes som tusan ibörjan men sen bara skrattade vi åt insidenten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar