måndag 2 januari 2012

Nyårshelg i Helsingfors

Gott Nytt År!


Har tillbringat Nyårshelgen i Helsingfors...


denna stad kan jag varmt rekomendera ett besök...


en fantastisk atmosfär med ett lugn man inte tror kan finnas i en huvudstad...


vi har strosat runt och bla besökt en fantastisk kyrka som är insprängd i en klippa..


kyrkan med dess runda form fångade in ens hela person och jag har aldrig blivit så tagen av ett besök i en kyrka någongång...kändes som att jag kunde bli religös på kuppen :-)















Vi gjorde även ett besök i saluhallen














Kärlekensbro fick också ett besök











Senatortorget och Helsingfors domkyrka Förutom den trevliga stadsmiljön så har Finnar ett öga för design...alla restauranger och cafér var smakfullt inrett och mycket stilfullt.




Jag har en hel hög idéer och en oerhörd inspiration med mig hem ifrån Finlandsbesöket.




Vill tacka mina medresenärer Malin, AnnaStina och Gisela för en oförglömlig Weekendresa!


Tusen tack!




Till er andra vill jag önska ett riktigt Gott Nytt ÅR!!!
































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar