torsdag 27 maj 2010

Okey då :-)

Jag fortsätter väl ett litet tag till då...

och det gör jag med några rader som min kära syster skickade till mig...

apropå kollo...

Man kan välja mellan två hållningar i livet:
att bygga eller att plantera.

De som bygger kan hålla på i flera år
men en dag har de byggt färdigt
och då är de innestängda mellan sina egna väggar.

Livet har inte längre någon mening
när byggandet är över

De som planterar får genomlida väder och vind
och skiftande årstider och får sällan vila

Men i motsats till en byggnad
slutar aldrig trädgården att växa

Och eftersom den kräver trädgårdsmästarens ständiga
uppmärksamhet
gör den alltid livet till ett äventyr

(Paulo Coelho)

Detta är så sant och nu är det dax att packa vår kolloväska och ge oss ut på äventyr...

Kan berätta att jag och dottern har semeter och det är underbart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar