måndag 16 augusti 2010

Monday morning

Har sovit i ca 10 timmar...antligen utvilad...har dragits med jetlag de senaste dagarna...
idag borjar var kurs och det ska bli trevligt att traffa alla Amerikanska "vannerna"...

I dagarna tre har vi gjort Manhattan...men det ar enormt stort och man vet inte riktigt vart man ska borja...men vi ar nojda och har sett mycket...vi har hunnit med en del...
vi har vandrat pa Broadway...vi har dopt om den till Longway...vi gick och gick, skulle ner till Batterypark och kolla in Frihetsgudinnan...vi beslot oss till slut for att ta subway istallet...vilket ar lite rorigt nar man ar en liten turist fran lilla Angelholm...men vi hamnade tillslut dit vi skulle...
Vi har aven hunnit med att ga pa musikal...Familjen Addams...trevligt...ar kanske inte den som ar sa dar overfortjust i musikaler med den var fantastiskt rolig och det ar verkligen imponerande scenografi, bara den var vart ett besok...

Efter att ha kopt nya gympadojor tog vi oss en promenad till Centralpark igar...hade vandrat runt med mina nedgangna sandaler (iof Birkenstock fast de haller ju inte i ar och dar) det var som om jag helt plotsligt svavade fram...allt blev genast mycket roligare...

Pa eftermiddagen delade jag och Nicolina pa oss...kan vara skont att vara lite for sig sjalv...jag hittade en underbar liten Italiensk restaurang runt hornet...vet inte om det var for all vandring skull men jag tror att det ar den godaste pastan jag atit...det lar bli fler besok dit under veckan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar